Czy warto samemu tworzyć teksty na stronę internetową?
Pisanie na własną witrynę często wydaje się ich właścicielom czymś niezbyt istotnym. Nie poświęcają temu zbyt wiele uwagi, bagatelizują wartość unikalnych treści na niej lub też po prostu kopiują teksty wykorzystywane w innych kanałach komunikacji z odbiorcą. W najgorszym wypadku jest też przecież Wikipedia i strony konkurencji…Czy takie podejście do sprawy przyniesie cokolwiek dobrego? Otóż wręcz przeciwnie, mogą wyniknąć z tego jedynie kłopoty. Postaram się przekonać Was, dlaczego w interesie każdego, kto posiada swoją stronę internetową leży to, by jej treść była poprawna zarówno językowo, technicznie, jak i merytorycznie.
Nie kopiuj
Po pierwsze, tekst, który pojawił się już w jakimkolwiek innym miejscu, źle wpływa na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania. Błędne jest tu też przekonanie, że nie robisz nic niestosownego, używając takiej samej treści w kilku miejscach – na stronie internetowej, portalach społecznościowych, blogach itp. To wciąż nie jest unikalny tekst dla wyszukiwarki internetowej. Unikasz w ten sposób jedynie potencjalnej odpowiedzialności za złamanie prawa autorskiego, która grozi Ci, gdy skorzystasz z cudzych treści, chociażby skopiowanych ze stron firm konkurencyjnych.
Twórz wartościowe treści
Nie traktuj posiadania strony internetowej jako obowiązku, znaku czasów. Podejdź do tematu poważnie, jeśli będzie to konieczne, skorzystaj z usług specjalistów. Wykorzystaj potencjał, jaki daje Ci Internet i opowiedz coś o swojej firmie, pomyśl nad ciekawą narracją, przybliż swoje działania odbiorcom. To Ty jesteś ekspertem w tym, czym się zajmujesz – pokaż to innym. Co prawda sama zawartość strony nie sprawi, że stanie się ona hitem sieci na całym świecie, ale jeśli już ktoś na nią wejdzie, to istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że zostanie na niej dłużej lub powróci, by skorzystać z Twojej wiedzy, produktów, czy też usług. Tworząc ciekawy przekaz, możesz zainteresować każdego, kto będzie miał z nim kontakt. Nie pomijaj też kwestii poprawności językowej. Jeśli chcesz być postrzegany poważnie, traktuj poważnie swoich odbiorców. Opisując najlepsze na rynku usługi i tworząc wokół tego wspaniałą historię, ale pisząc z błędami, możesz zniechęcić innych już na samym początku, a wtedy nikt do sedna tego, o czym chcesz poinformować, nie zechce nawet dojść.
SEO copywriting
Tutaj należałoby odnieść się do pytania postawionego na początku, czy warto pisać samemu? Pisanie na stronę internetową jest dość specyficzne, ponieważ, by zwiększyć jej pozycję w wyszukiwarkach, a co za tym idzie – jej popularność, trzeba przygotowywać treści sprzyjające jej pozycjonowaniu. Konieczne jest użycie kluczowych słów, a to wymaga również odpowiedniego rozplanowania i przygotowania wszystkich działań internetowych. Warto więc opracować samemu jakąś koncepcję, mieć pomysł na działalność firmy, a obudowanie jej wartościowymi treściami zostawić firmie zawodowo się tym zajmującej, która kompleksowo podejdzie do poprawienia jakości Twojej witryny. Nieumiejętne przygotowanie tekstu lub upychanie w nim na siłę słów kluczowych przez osobę, która się na tym nie zna, na pewno nie pomoże, a może nawet zaszkodzić.
Wniosek może być tylko jeden – treść strony jest bardzo ważna, dlatego należy przygotować ją we właściwy sposób. Możesz korzystać z wielu sposobów zwiększania popularności swojej witryny – reklam, pozycjonowania lub jakichkolwiek innych, nie przyniesie to jednak rzeczywistych rezultatów, gdy użytkownik odwiedzający Twoją stronę, nie znajdzie na niej nic, co by go zainteresowało.