Darkwood – survival horror z Polski

Wymagający survival horror, gdzie gracz polega tylko na sobie, z otwartym światem, cyklem dobowym i kamerą z lotu ptaka? Takim w założeniu ma być gra Darkwood, tworzona już od jakiegoś czasu przez polskie studio Acid Wizard. Po obejrzeniu dostępnych trailerów rzeczywiście można wróżyć niezłą przyszłość temu tytułowi.

Darkwood będzie horrorem, rozgrywającym się w losowo generowanym przez komputer świecie i o otwartej strukturze – można się pokusić o określenie tego mianem sandboksa. Rozgrywka została podzielona na dwa etapy ze względu na cykl dobowy. Za dnia należy zbierać surowce, za pomocą których będziemy wzmacniać swoje kryjówki w celu obrony przed potworami, nocą zaś nasz bohater zostanie zmuszony do odpierania ich fal, w ostateczności uciekając gdzie pieprz rośnie.

Jeśli chodzi o bohatera i poruszanie się nim, cała gra zostanie ukazana z lotu ptaka. Dla utrudnienia jednak widzieć będziemy to, co będzie w zasięgu wzroku bohatera (kąt 60 stopni). Naszym zadaniem będzie walka z siłami ciemności, co jednak odbije się na zdrowiu psychicznym "człowieczka", i po jakimś czasie część potworów mogłaby być równie dobrze halucynacją.
W razie śmierci wszelkie nasze zapisane stany gry zostają usunięte, ale to nie znaczy że rozpoczynamy następną rozgrywkę od początku – część doświadczeń czy umiejętności przechodzi na naszą kolejną postać.

Autorski silnik, jak wyżej wspomniałem, pozwoli na generowanie świata z losowych elementów, wprowadzi też różne funkcje RPG. Nasza postać będzie zdobywała poziomy i umiejętności. Pojawi się też crafting dzięki któremu wyprodukujemy własne przedmioty i elementy defensywne do obrony swojej siedziby.

Ludzie z Acid Wizard Studio obecnie nie podają daty premiery tytułu, ale ma się pojawić za niedługo dostęp typu "early access". Wiadome jest obecnie tyle, że tytuł zostanie wydany wyłącznie na pecety.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*