Jak w praktyce działa bramka VoIP?

Telefonia internetowa zyskuje klientów, głównie z uwagi na niskie koszty połączeń na numery telefonów stacjonarnych i komórkowych, krajowych i zagranicznych. Jakie koszty musi jednak ponieść nowy użytkownik sieci VoIP?

Na czym to polega?

Operatorzy telefonii internetowej, w tym m.in. firma FCN na polskim rynku, oferują swoim klientom połączenia głosowe realizowane nie za pośrednictwem łącz analogowych czy ISDN, ale na podstawie protokołu internetowego. Fizycznie sygnał głosowy jest zamieniany na cyfrowy i przesyłany do adresata za pomocą sieci internetowej. Wszystko odbywa się w krótkim czasie, dzięki szybkim łączom internetowym, z jakich korzysta coraz więcej internautów w Polsce. W przyszłości popularyzacja światłowodów i szerokopasmowego internetu sprawi, że telefonia internetowa będzie miała wyższość nad telefonią stacjonarną i komórkową, przede wszystkim pod względem jakości dokonywanych połączeń głosowych,

Obecnie nie można nic zarzucić jakości rozmów prowadzonych za pośrednictwem telefonii internetowej. Nie wiążą się one z szumami i zakłóceniami, a głos dociera do rozmówcy natychmiast. W jakie sprzęty musi zaopatrzyć się klient, który chciałby zamienić dotychczas wykorzystywaną telefonię komórkową lub stacjonarną, na telefonię VoIP?

Bramka dla telefonów stacjonarnych

Wbrew pozorom, nie trzeba ponosić wysokich kosztów inwestycyjnych dla zamiany telefonu stacjonarnego na telefon VoIP. Służy temu proste urządzenie – bramka VoIP, które pozwala na podłączenie telefonu stacjonarnego bezpośrednio do internetu. Wraz z nawiązaniem takiego połączenia stwarzane są warunki do korzystania z telefonii VoIP. Bramka jest rodzajem adaptera, umożliwiającego zamianę analogowego sygnału głosowego na sygnał cyfrowy. Dzięki bramce w prosty, wygodny i stosunkowo tani sposób można zmienić tradycyjną telefonię, na telefonię internetową, bez konieczności wymiany aparatu telefonicznego.

Bramki VoIP są urządzeniami nowej generacji, które podpięte do telefonu stacjonarnego są w stanie zagwarantować rozmówcom znakomitą jakość połączeń VoIP. Bramka ma kompaktowe wymiary i nie powoduje zmniejszenia komfortu korzystania z dotychczasowego aparatu. Klient telefonii internetowej nie musi ponadto decydować się na zmianę swojego numeru telefonu, co jest szczególnie istotne dla klientów firmowych, używających jednego, tego samego numeru telefonicznego od lat. Jeśli jednak użytkownik chciałby zmienić numer, operatorzy VoIP oferują taką możliwość wraz z wyborem numeru z listy numerów miejscowych, ze standardowej numeracji lub numerów VIP – prostych do zapamiętania.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*