Korzyści z wprowadzenia systemu zarządzania jakością

Wdrożenie systemu zarządzania jakością zgodnego z wyżej wymienioną normą niesie ze sobą szereg korzyści.

Certyfikacja ISO 9001 staje się coraz popularniejsza. Poniżej przedstawiamy zarówno korzyści wewnętrzne, jak i zewnętrzne przedsiębiorstw, które przeszły certyfikację ISO 9001.

Korzyści zewnętrzne przedsiębiorstwa

Tutaj zmiany dotyczą przede wszystkim wizerunku i postrzegania firmy. Wdrożenie systemu zarządzania jakością podnosi prestiż, konkurencyjność oraz poziom zaufania klientów. Społeczeństwo docenia również większą dbałość o środowisko. Poza tym uzyskanie certyfikatu wiąże się z konkretnymi udogodnieniami ubezpieczeniowymi.

Korzyści wewnętrzne przedsiębiorstwa

Dobrze funkcjonujący system zarządzania jakością poprawia funkcjonowanie całej organizacji. Ułatwienie komunikacji pomiędzy różnymi działami oraz wyraźne określenie zakresu odpowiedzialności i kompetencji na poszczególnych stanowiskach znacznie poprawia efektywność pracy. Założenie ciągłego doskonalenia procesów zachodzących w firmie niebywale przyspiesza jej rozwój. Często zauważalna jest też poprawa komfortu pracy, a co za tym idzie wzrost satysfakcji pracowników. Dużą korzyścią jest też podniesienie poziomu poczucia bezpieczeństwa zatrudnienia oraz stabilności całego przedsiębiorstwa. Wielu pracowników docenia również możliwość rozwoju poprzez poszerzanie kwalifikacji.

Korzyści ekonomiczne

Celem każdego przedsiębiorstwa jest zysk. Wdrażanie każdej zmiany powinno więc wpływać korzystnie na bilans finansowy. Jedną z korzyści wynikających z działania zgodnie z wytycznymi ISO 9001 jest zmniejszenie ilości reklamacji, usterek, a nawet wypadków i chorób pracowników. Ponadto spadają koszty związane z użytkownikiem środowiska i karami za jego zanieczyszczanie. Dodatkowo firmy, które mogą pochwalić się certyfikatem ISO 9001 mogą liczyć na udogodnienia kredytowe.

Zobacz także: W świecie ISO

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*