Nowa polityka prywatności Google

Google zapowiedziało zmianę w swojej polityce prywatności. Od wprowadzenia nowej wersji gigant z Mountain View będzie mógł wykorzystać nasz zdjęcie profilowe oraz dane personalne (tj. Imię i Nazwisko) w celach reklamowych. Podobny sposób wykorzystał już facebook. Gdy będziemy w jakimś znanym miejscu i dodamy z niego post, to może on przerodzić się w reklamę. Opcja udostępniania swoich personaliów jest domyślnie włączona, jednak można ją dezaktywować poprzez znalezienie odpowiedniej opcji w sowim profilu Google.

Użytkownicy mają pełną kontrolę nad ustawieniami Rekomendacji Społecznościowych – za pomocą jednego kliknięcia można wyłączyć pokazywanie Rekomendacji Społecznościowych w reklamach.

Co skłoniło google do tej zmiany? Prawdopodobnie to samo co Facebook’a. "Rzeczy polecane przez żywą osobę sprzedają się lepiej" – jeśli w reklamie zostaną przedstawione nasze dane i zdjęcie to użytkownicy inaczej podejdą do sprawy, reklama będzie wyglądać 'wiarygodniej’, a szczególnie gdy zobaczymy, że to nasz znajomy 'poleca’ np. kawiarnie. Zmiana, chodź jeszcze nie wprowadzona, to wywołała spore poruszenie wśród googlowego środowiska. Ciekawe co dalej?

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*