Popularne typy kampanii reklamowych w AdWords

Konkurencja w handlu internetowym staje się coraz większa z roku na rok. Aby dotrzeć do klienta, trzeba wyróżnić się nie tylko od konkurencji, ale także pozwolić się odnaleźć użytkownikom. Wiele e-sklepów wykorzystuje do tego reklamę AdWords.

Sieć reklamowa AdWords to idealne rozwiązanie dla sklepów internetowych. Google udostępnia tam szereg różnych typów kampanii, które można doskonale wykorzystać w promocji nie tylko e-sklepu, ale nawet wybranych produktów. Oto syntetyczna lista możliwości AdWords:

1. Reklama tekstowa i DSA
To najpopularniejsza forma reklamy w AdWords. Przekaz z linkami tekstowymi wyświetlany jest na podstawie wybranych słów kluczowych. Skuteczny sposób na zaprezentowanie produktu i marki sklepu. W przypadku bardzo dużych sklepów sprawdza się natomiast dynamiczna reklama tekstowa (DSA). W takim wariancie reklamodawca przygotowuje treść reklamy, ale już nagłówki są tworzone automatycznie przez algorytm na podstawie informacji z podstron sklepu.

2. Display
Reklama graficzna, animowana lub nawet w postaci filmu to nieustannie popularna forma przekazu marketingowego, a szczególnie w ostatniej z wymienionych postaci. Wizualny przekaz łatwiej przyciąga uwagę, do tego można używać dostępnych w AdWords szablonów. Display to dobry sposób na zaprezentowanie produktu. Możemy łatwo targetować takie reklamy na przykład po słowach kluczowych, zainteresowaniach, tematach, miejscach zamieszkania itd.

"genityadw"

3. Google Shopping
To rodzaj reklamy dedykowany sklepom internetowym. Dzięki Google Shopping można wyświetlać wybrane produkty bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google, a tym samym zaprezentować w pełni walory określonych towarów. Dodatkowo, poza zdjęciem, wyświetlana jest cena, nazwa sklepu i kilka innych wybranych informacji. Należy jednak wcześniej przygotować odpowiedni plik XML.

4. Remarketing
W przypadku sklepów internetowych remarketing sprawdza się bardzo dobrze. Idea tego rozwiązania polega na ponownym docieraniu do tych internautów, którzy już odwiedzili stronę sklepu internetowego lub wykonali inną czynność. Remarketing w e-sklepach kierowany jest najczęściej do tych użytkowników, którzy z jakichś przyczyn porzucili koszyk zakupowy. W ten sposób można ich zachęcić do powrotu i zaproponować na przykład rabat.

"disp"

Duża ilość kampanii w ramach AdWords to możliwość wybrania najlepszej opcji i dostosowania formy przekazu marketingowego do indywidualnych potrzeb określonego sklepu. Jeśli jednak nie czujesz się na siłach, aby samemu wybrać typ kampanii i przygotować ją, poszukaj wsparcia profesjonalnej agencji, jak na przykład Promotraffic, która kompleksowo i z wieloma sukcesami docenianymi przez branżę przeprowadza kampanie reklamowe AdWords. Sprawdź ofertę agencji Promotraffic na stronie http://promotraffic.pl/uslugi/kampanie-reklamowe/

Źródło: Artykuł partnerski

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*