Typy systemów targowych

Organizatorzy targów oferują różnego typu systemy wystawiennicze. Nie wszystkie z nich są jednakowo korzystne dla wynajmujących, dlatego warto wskazać pokrótce, jakie są wady i zalety poszczególnych rodzajów stoisk.

Jak dobierać typ stoiska?

Rozważając, który z systemów targowych jest dla nas najlepszy, należy zastanowić się, ile powierzchni będzie nam potrzebne, by wyeksponować produkty bądź usługi, oraz, w jaki sposób zamierzamy komunikować się z gośćmi. Wybierając niewielkie, otoczone z trzech stron stoisko, ryzykujemy bowiem, że potencjalni goście do nas nie dotrą lub nie uzyskają interesujących ich informacji, natomiast decydując się na ogromny system, gdy nasza oferta jest uboga, stworzymy wrażenie pustki, które będzie odpychać gości.

Warto zaznaczyć, że ilość stoisk na targach zawsze jest ograniczona, dlatego też najlepsze z nich trzeba rezerwować ze sporym wyprzedzeniem. Na większość polskich imprez wystarczy zapisać się pół roku wcześniej, jednak na dużych, popularnych wystawach wszystkie systemy targowe są zajęte niejednokrotnie na dwa lata przed rozpoczęciem imprezy. Zwlekając z rezerwacją, ryzykujemy też, że wolne będą jedynie stoiska nieodpowiadające nam wielkością, typem czy też lokalizacją w hali.

Typ szeregowy

Systemy targowe szeregowe obejmują niewielkie stoiska o powierzchni mniejszej niż 20 m2. Z trzech stron otaczają je inni wystawcy, przez co goście mogą dostać się do nich jedynie od frontu. Stoiska te łatwo więc pominąć na targach, co z marketingowego punktu widzenia jest bardzo niekorzystne. Niestety, tego typu zabudowa dominuje na większości polskich targów.

Systemy szeregowe sprawdzają się jedynie w przypadku tych wystawców, którym do wyeksponowania swoich produktów lub usług wystarczy jedynie 10 czy 12 m2. Wystawcy korzystający z tego rodzaju zabudowy muszą pamiętać, że powinni stosować techniki, które pomogą im wyróżnić się spośród ustawionych obok siebie stoisk. Warto również starać się o stoisko narożne – w ten sposób można zyskać dodatkową ścianę do wykonania ekspozycji.

Typ wyspowy

Stoiska o charakterze wyspowym mają powierzchnię powyżej 50 m2. Są one dostępne dla zwiedzających z czterech stron. Mają one największy potencjał ekspozycyjny i dają najszersze możliwości projektowe. Ułatwiają one w dużym stopniu aranżowanie kącików ze stolikami dla gości oraz eksponowanie sporych rozmiarów produktów (np. samochodów, maszyn produkcyjnych).

Wadą systemów targowych typu wyspowego jest trudność w stworzeniu spójnej, atrakcyjnej i przejrzystej dla zwiedzających ekspozycji. Przy tak dużej powierzchni stoiska może bowiem pojawić się chaos, który sprawi, że goście nie będą właściwie pewni, jakie produkty wystawiane są na stoisku.

Typ narożny

Ten typ systemów targowych, jak sama nazwa wskazuje, umieszczany jest głównie w rogach hal wystawienniczych i umożliwia eksponowanie produktów z dwóch stron. Rzadko jest on umieszczany w innych częściach hal, jednak rozwiązanie to nie jest niemożliwe. Zaletą systemów targowych tego rodzaju jest lepsza komunikacja z gośćmi przy zachowaniu stosunkowo niedużej powierzchni. Wadę stanowi natomiast trudność w zaaranżowaniu ewentualnego kącika z stolikiem ze względu na małą prywatność zabudowy.

Artykuł przygotowany w oparciu o materiały dostarczone przez Pola Studio

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*