Wiedźmin 3 – czekają nas wysokie wymagania sprzętowe

Ostatnio stało się bardzo głośno na temat nowej odsłony Wieśka. Nic bardziej mylnego – ogromny otwarty świat, piękna grafika, fabuła … Teraz będzie jeszcze głośniej, a to wszystko za sprawą wymagań sprzętowych, które wkrótce zostaną ujawnione. Jedno jest pewne- to, co zaobserwowaliśmy w specyfikacji sprzętowej Wiedźmina 2, to tylko pikuś …

Specjaliści od technikaliów z CD Projekt RED rozwiali pewne wątpliwości na temat działania Wiedźmina 3. Co prawda, jeszcze nie podali oficjalnych wymagań gry, ale wnioski bardzo łatwo wysunąć samemu czytając wywiad przeprowadzony TUTAJ.

64-bitowa architektura dała nam dostęp do większej liczby pamięci, z jakiej gra może zrobić użytek. To chyba największa zaleta tego rozwiązania. Ogólnie udało nam się przejść na 64-bitową architekturę dość sprawnie, obyło się bez większych problemów.

Zdradzę za to, że rozmiar świata w naszej nowej grze sprawił, że musieliśmy stawić czoła dużej liczbie różnych wyzwań natury technicznej. Konieczne było między innymi przemodelowanie systemu zarządzania pamięcią czy wdrożenie nowych metod obsługi zasobów. Nie obyło się również bez przygotowania dużej liczby usprawnień, jeśli chodzi o narzędzia używane przez naszych artystów i projektantów. Z drugiej strony wiele rzeczy, które w przypadku drugiej części robiliśmy ręcznie, teraz mogły zostać przygotowane automatycznie, co pozwoliło nam chociażby szybciej zapełnić obszary, które zwiedzi Geralt.

Tak czy inaczej oczywiste jest, że wymagania sprzętowe Wiedźmina 3: Dziki Gon będą wyższe od tych, które cechują poprzednie odsłony serii. Na tym etapie produkcji – gdy finalna optymalizacja jest jeszcze przed nami – bardzo trudno podać, jak będą prezentować się minimalne wymagania sprzętowe i jaki komputer pozwoli na komfortową zabawę. Bez wątpienia będziemy ciężko pracować, by produkcja ruszyła na jak największej liczbie pecetów.

Na pewno upewnimy się, że nasze gry będą bezproblemowo działać na Windowsie 8 i Windowsie 8.1, ale na tę chwilę nie rozważamy wdrożenia obsługi funkcji oferowanych przez DirectX 11.1 czy DirectX 11.2. (…) Niektóre nowinki, jakie oferuje wersja 11.1, są dostępne z poziomu standardu APIs – owszem, używamy ich podczas procesu produkcji, ale to nie oznacza, że na pewno zagoszczą w grze, która trafi do sklepów.

Przedstawiciele CD Projekt RED potwierdzili również, że za całą fizykę w grze będzie odpowiedzialne narzędzie PhysX 3.x SDK. Wiedząc, co dane narzędzie prezentuje liczymy na to, że będzie ono jednym z wielu elementów, które posadzą Wiedźmina 3 na krzesełku "gry roku". Spośród wspomnianych wyżej informacji na razie wiemy jedno – trzeba powoli myśleć nad ulepszeniem swojego sprzętu, by móc w pełni cieszyć się tym, co gra zaoferuje. Czasu jeszcze mamy sporo, jednak ostatecznie nasze wątpliwości rozwieją oficjalne wymagania sprzętowe, które zamieścimy tutaj wkrótce.
Jednocześnie przypominamy, że debiut Wiedźmina 3: Dziki Gon zaplanowany jest na przyszły rok. Docelowymi platformami będą komputery osobiste oraz konsole nowej generacji: Xbox One i Playstation 4.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*