Czy wrocławskie biura maja licencję?

Do prowadzenia biura rachunkowego wymagana jest stosowna licencja wydawana przez Ministerstwo Finansów. Aby otrzymać taka licencję należy spełnić jeden spośród kilku warunków. Pierwszym jest ukończenie studiów wyższych z zakresu rachunkowości lub podatków oraz odbycie dwuletniego stażu w dziale księgowości oraz, w tym przypadku, warunkiem koniecznym jest zdanie egzaminu ministerialnego.

Jeśli chcielibyśmy uniknąć egzaminowania ze strony Ministerstwa to przy zachowaniu powyższych warunków staż w dziale księgowości musi trwać nie mniej niż trzy lata. Trzecim sposobem na zdobycie licencji uprawniającej do prowadzenia biura rachunkowego jest ukończenie jakichkolwiek studiów wyższych na dowolnym kierunku oraz posiadanie zaświadczenia o ukończeniu studiów podyplomowych tym razem już z dziedziny rachunkowości lub podatków i odbycie trzyletniego stażu na stanowisku związanym z księgowością.

O nadanie licencji może ubiegać się także osobo posiadająca już licencję doradcy podatkowego, wówczas inne wymienione wcześniej kryteria, nie będą brane pod uwagę. Główną podstawa prawną regulującą powyższe zasady jest Ustawa o rachunkowości z dnia 24.07.1994 r. Obecnie wszystkie wrocławskie biura rachunkowe legitymują się ważną licencją Ministerstwa Finansów. Są więc w pełni zalegalizowane i posiadają gwarancję znajomości zagadnień księgowości wyższej oraz wiarygodności świadczonych usług, więc bez obaw można korzystać z pełnego wachlarza ofert proponowanych przez poszczególne biura.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*