Nowoczesna ulotka – jak to działa?

Czy ulotka musi kojarzyć się z niepożądanymi kartkami rozdawanymi losowo na ulicy? Zdecydowanie nie! Czy może być nowoczesna i skuteczna? Zdecydowanie tak!

Ulotki to narzędzia reklamowe znane od lat, a tym samym przez niektórych uważane za przestarzałe i nieporównywalnie mniej efektywne niż nowoczesne drogi marketingowe. Tymczasem z jednej strony ulotka ma szansę dotrzeć do zupełnie innej grupy docelowej niż banery na ulicy czy reklama internetowa, z drugiej zaś ta dobrze przemyślana i zrealizowana oddziałuje bezpośrednio na odbiorcę. Jak jednak sprawić, by taka inwestycja się zwróciła?

Popularne gazetki reklamowe
Na początek warto przemyśleć jaką konkretną korzyść może zaoferować adresatowi ulotka. Okazuje się, że 2 na 3 mieszkańców większych miast chętnie korzysta z gazetek reklamowych, szczególnie tych, które przedstawiają np. aktualną ofertę pobliskiego marketu. W takim przypadku ulotka sprawdza się o wiele lepiej niż przekaz pośredni, za pomocą plakatów czy w Internecie. Ulotki doskonale sprawdzają się zarówno w przypadku lokalnych działań (np. otwarcie nowej placówki handlowej), jak i tych o szerokim zasięgu (np. ogólnopolska akcja promocyjna).

Nowoczesna, czyli jaka?
Najważniejszą kwestią, jaką podkreślają specjaliści od reklamy jest to, by cała kampania od A do Z była przygotowywana i realizowana według ustalonego planu. Zarówno wygląd ulotki, jak i jej treść, rodzaj wykorzystanego papieru, nakład, a wreszcie wybór odbiorców muszą zostać dokładnie przeanalizowane, ponieważ tylko ich optymalne dopasowanie daje szanse na to, że ulotka trafi do właściwej osoby i przekona ją do zakupu, skorzystania z usługi czy odwiedzenia sklepu. Nic nie można tu pozostawić losowi, bo każda nieprzemyślana decyzja obniża opłacalność kampanii i ogranicza zasięg jej oddziaływania.

Wsparcie fachowców
Branża reklamowa w ostatnich latach uległa niesamowitemu rozwojowi, a tym samym każda firma ma szansę oprzeć swoje działania reklamowe o wiedzę i doświadczenie specjalistów. Dobrze zobrazować może to przykład kolportażu – przemyślanie zaprojektowana i dobrze wykonana ulotka nie może być losowo rozdawana na ulicy. O wiele lepiej będzie zgłosić się do firmy takiej jak Dystrybucja Polska, gdzie eksperci pomogą dobrać optymalną grupę docelową, a następnie zaplanują i zrealizują kolportaż materiałów reklamowych do osób o wybranych cechach, a wszystko to przy wsparciu nowoczesnych technologii. Przy takim podejściu ulotka ma szansę zdecydowane przewyższyć skutecznością pozornie ciekawsze i bardziej nowoczesne narzędzia reklamy.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*