Samsung w opałach – spadające wykresy sprzedaży i zamykanie mało popularnych usług

Ostatnie lata pokazały że Samsung góruje w sprzedaży smarfonów na świecie. Niestety dodatnie wykresy sprzedaży zaczęły w tym roku znacząco spadać w dół. W 3 kwartale tego roku Samsung odnotował spadek sprzedaży aż z 32% do 24,4% względem ostatniego roku.

Jak widać mimo to Samsung nadal pozostaje na czele, jednak nie da się ukryć że konkurencja nie zmniejsza tempa a wręcz je zwiększa, przykładowo obecny rok dla głównego konkurenta czyli Apple okazał się bardzo owocny, zwiększenie sprzedaży to już jeden sukces a pokonanie rekordu sprzedaży iPhone-ów w ciągu weekendu to już drugi sukces – i jak widać powyżej na obrazku sukcesy te przekładają się na wyniki liczbowe.
Dalej w rankingu znajdują się takie firmy jak Huawei, Xiaomi, oraz Lenovo, które liczbowo walczą o jak najlepsze miejsca.

Kolejnym aspektem odnośnie Samsunga w opałach jest zamknięcie usług takich jak WatchON oraz ChatON

Powodem zamknięcia powyższych usług jest ich małą popularność, co jak widać nie przekłada się na założone szczeble rozwoju Samsunga. Niestety z pewnością ta wiadomość nie pocieszy obecnych użytkowników tych usług i będą musieli oni znaleźć sobie jakieś alternatywne usługi – szkoda bo kiedyś nawet twierdzono że ChatON może zagrozić samemu iMessages w AppStore.

Samsung oficjalnie skomentował to następująco:

1 lutego 2015 roku ChatON zostanie zamknięty na wszystkich rynkach z wyjątkiem Stanów Zjednoczonych. Chcemy zaspokoić zmieniające się potrzeby konsumentów skupiając się na podstawowych usługach. Pragniemy tworzyć usługi, które wpiszą się w styl życia naszych klientów i wzbogacą ich codzienne życie.

Jak więc widać ten rok nie należał do udanych dla Samsunga, czy przyszły będzie lepszy z pewnością szybko się okaże.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*