Snapchat – firma która się nie sprzedała
Snapchat to aplikacja na systemy Android oraz iOS. To taki komunikator w którym wysłane wiadomości ulegają autodestrukcji. Mimo, że o tej firmie raczej nie słyszałeś osiągnęła ona sukces porównywalny do WhatsApp. Codziennie wysyłanych jest ponad 150 mln zdjęć które (podobno) znikają na zawsze!
A więc Snapchat umożliwia wysyłanie wiadomości (filmów, rysunków, zdjęć) które po maksymalnie 10 sekundach od ich otworzenia ulegają samozniszczeniu. Oznacza to, że Snapchat służy wyłącznie do wysyłania nietrwałych wiadomości. Oficjalnie nasze wiadomości nigdzie nie są zapisywane i nie ma możliwości ich zapisu. Co daje nam pewność, że nasza wiadomość jest bezpieczna i nie zostanie nigdzie wykorzystana ani nie wpadnie w niepowołane ręce.
Korzystanie ze Snapchat jest proste wystarczy się zarejestrować, po rejestracji otrzymamy listę kontaktów które korzystają ze Snapchat. Możemy również dodawać nowe osoby. Istnieje grupa ludzi która wykorzystuje Snapchat tylko do wysyłania erotycznych wiadomości (tkz.sexting) czują oni komfort w tym, że ich wiadomość (zdjęcie czy nagranie) teoretycznie nie może zostać zapisane.
Filary Aplikacji to: „obraz jest wart więcej niż tysiąc słów”, „uchwycić moment” i „nic nie trwa wiecznie”. Widać, że te hasła przyniosły dość wielką sławę aplikacji skoro korzysta z niej tak wielu ludzi na całym Świecie.
The Wall Street Journal donosi że, firma Snapchat odrzuciła ofertę przejęcia jej przez Facebooka za 3 mld dolarów. Nie wiem dlaczego tego nie zrobili skoro instagram został kupiony za kwotę 1mld $ też przez facebooka a w lipcu 2013 roku firma została wyceniona na 860 mln $ oferta Facebooka była więc uczciwa i bardzo a nawet to bardzo zadowalająca. Nikt nie chce sprzedawać swojej pracy za marne grosze ale nie oszukujmy się to wcale nie były marne grosze i i uważam że skoro do października 2012 roku Snapchat przynosił same straty bez wahania powinni ją sprzedać. Może liczą na to, że ta sprawa ich wypromuje i zyskają masę nowych klientów ?