Jak dbać o profesjonalny wizerunek firmy w Internecie?
Zaczynasz prowadzić biznes, a może już od jakiegoś czasu jesteś właścicielem rozwijającej się firmy? Pamiętaj, że za sukcesem Twojej działalności staje obecnie szereg działań. Liczy się już nie tylko jakość rozpowszechnianych produktów i usług oraz rekomendacje. Jednym z istotnych elementów współczesnego biznesu stała się obecność w Internecie. Bez aktywnego uczestniczenia w wirtualnej sieci kontaktów oraz efektywnego promowania swoich usług/produktów szybko możesz stracić zainteresowanie kupujących. Dlatego należy wiedzieć, w jaki sposób dbać o profesjonalny wizerunek firmy w Internecie. Poniżej zdradzamy kilka praktycznych wskazówek, jak troczyć się o tak zwany e- wizerunek.
Zadbaj o to aby być widocznym w sieci
Jeżeli nie będzie głośno o Twoim biznesie w Internecie to prawdopodobnie zaczną spadać Twoje zyski. Dzisiejsze działania marketingowo-wizerunkowe bezpośrednio wpływają na poziom sprzedaży i powinny również dotyczyć kreowania Twojej marki w sieci. Co powinieneś zrobić?
● postaw stronę internetową z dedykowaną witryną i domeną wskazującą na nazwę firmy,
● zatroszcz się o aktywną komunikację w social mediach, załóż firmowe konto na Facebooku oraz Instagramie,
● wykorzystuj możliwość bezpośredniego kontaktu z klientami, by ulepszać i sprzedawać swoje usługi/produkty. Lojalni konsumenci to mogą być Twoi influencerzy – niezawodni apostołowie opinii, których zdanie będzie przekładało się na dalszy wzrost dochodów przedsiębiorstwa,
● śledź działania konkurencji w sieci i staraj się być lepszym,
● zadbaj o SEO PR, dzięki któremu Twoja firma stanie się bardziej rozpoznawalna nawet dla wyszukiwarki Google. SEO wizerunkowe potrafi przyciągać klientów szybciej niż myślisz,
● pokarz ludzką Twarz firmy w sieci, zdradź kilka tajemnic o powstawaniu waszych produktów/usług,
● zapowiadaj nowości i przepraszaj za potknięcia, nie bój się publicznego przyznania do błędu to pozytywnie wpływa na pr w internecie.
Może w tym pomóc wyspecjalizowana agencja pr, możesz również korzystać z pomocy swojego działu marketingu, ale przede wszystkim MUSISZ DZIAŁAĆ. Wśród internautów tak szybko jak pojawiają się pozytywne opinie o markach tak prędko mogą również powstać opinie negatywne. Zapewne domyślasz się jak one wpływają na rentowność Twojej działalności… Lepiej, aby jak najwięcej było tych pozytywnych.
Niestety rzeczywistość bywa brutalna i nierzadko zdarza się, że celem przedsiębiorców staje się poprawa wizerunku firmy w sieci. Wtedy wskazana jest ingerencja specjalistów i bieżące reakcje na kryzys wizerunkowy.
Jak przeprowadzić i kiedy się zdecydować na usuwanie negatywnych opinii w internecie?
Gdy zauważasz coraz częściej pojawiający się hejt w kontekście Twojej marki, produktów, usług, zarządu czy pracowników musisz rozpocząć działania zapobiegawcze. Czarny PR działa niczym śnieżna kula i kilka nieprzychylnych opinii może szybko przerodzić się w nagłą utratę kontrahentów, klientów oraz pracowników. Nie chcesz tego, więc nie czekaj w takiej sytuacji z założonymi rękoma. Na bieżąco monitoruj wizerunek firmy w internecie. Pomogą Ci w tym specjalne narzędzia takie jak np. Brand 24. Usuwane treści z Google zwłaszcza tych negatywnych nie jest łatwym zadaniem. Nie wszystko da się tak prosto zlikwidować, jak usunąć konto Google. Internet to miejsce, nad którym nie można zapanować. Opinie, komentarze czy recenzje pojawiają się w mgnieniu oka. Dlatego, jeżeli ważna jest dla Ciebie ochrona dóbr osobistych oraz wizerunek firmy możliwie szybko przejdź do aktywnego działania antykryzysowego.
Znalazłeś podważający profesjonalizm przedsiębiorstwa komentarz na Facebooku? Czy już zastanawiasz się, jak zlikwidować firmowy fanpage czyli usunąć stronę na Facebooku? Nie wpadaj w panikę, jeżeli jest to pojedynczy złośliwy komentarz. Nie można przesadzać z tego typu działaniami. Musisz wiedzieć, że zbyt częste unikanie konfrontacji z niezadowolonym internautą w sieci, usuwanie komentarzy na Facebooku bez próby odpowiedzi nie zawsze jest najlepsza ochroną wizerunku firmy w internecie. Próbuj reagować, podawaj merytoryczne argumenty broń marki. Nie pokazuj hejterom, że się boisz i nie wiesz co im odpowiedzieć. Szukać wskazówek, jak usunąć opinie na Facebooku oraz jak zablokować komentarze na Facebooku możesz dopiero wtedy kiedy jest ona bardzo chamska, nie poparta żadnymi racjonalnymi argumentami. Podobnie wygląda kwestia działania w postaci usuwania komentarzy na Instagramie. Zapamiętaj, że Instagram czy Facebook i usuwanie komentarzy, które są zaczepne i mają pokazać jak mało wiesz lub umiesz to strzał w stopę. Broń się i wchodź śmiało w dyskusje!
Przyznajemy, że zdarzają się kryzysy wizerunkowe, gdzie usuwanie danych z Internetu to najlepsze z możliwych wyjść. Najlepiej aby zajęła się tym agencja pr. Specjaliści z pewnością poradzą sobie z takim wyzwaniem w końcu dla nich usuwanie negatywnych opinii w Internecie to codzienność. Naruszenie dóbr osobistych i zagrożenie dla biznesu prędzej czy później mogą skłonić Cię do tego typu działania. Jeżeli zaczniesz szukać wsparcia ekspertów w tym, jak usunąć opinie z Google czy jak usunąć konto google maps … to z pewnością będziesz potrzebował jeszcze większego wsparcia. Google moja firma usuwanie opinii tutaj to dopiero początek góry lodowej. Walka z współczesnym hejtem jest działaniem długofalowym.
Ochrona dóbr osobistych, dobrego imienia firmy, jej pracowników, kontrahentów i zarządu to zadanie, jakie warto przekazać podmiotom takim jak agencja pr. Polecamy korzystać z pomocy agencji z większych miast. Sprawdź co powie Google po wpisaniu hasła: agencja pr warszawa i przejrzyj listę dostępnych podmiotów. Jednym z nich będzie agencja Warsaw Media House. To agencja pr z Warszawy. Zajmuje się od lat moderowaniem treści w sieci, a monitoring prowadzi 254 godziny codziennie przez siedem dni w tygodniu. W współpracę z tą agencją pr na przestrzeni kilku ostatnich lat weszły przedsiębiorstwa z rozmaitych branż, od branży lekarskiej po finansową. Co wyróżnia Warsaw Media House wśród innych agencji pr? Prowadzona przez ekspertów firma do każdego klienta podchodzi indywidualnie, przygotowując odpowiednią strategię działania na podstawie bezpłatnie tworzonego briefu już podczas pierwszych spotkań. Wysoka jakość usług i przystępna cena przekładają się na rosnące zainteresowanie usługami Warsaw Media House. Ile zapłacisz w tej agencji pr? Tutaj moderowanie treści i walka z hejtem jest wyceniana od 600 zł netto. Nie jest to ogromny koszt w porównaniu z kosztami, które pociąga za sobą utrata reputacji.
Autor: „WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).”
Źródło: Artykuł partnerski