Outland 17 – rewolucja w przyszłości
Widzieliście kiedyś laserowe muszkiety? Nie? Ja też nie. Przynajmniej do czasu, aż na łamach serwisu ModDB zagościł wpis o dosyć niecodziennej grze – Outland 17: Void of Liberty, tworzonej jakoś od 2013 roku przez "indycze" studio Grenade Tree Games, ośmioosobowego zespołu ze Stanów Zjednoczonych. Po tytule spodziewałem się czegoś na wzór Obcego: Izolacji, tylko w gorszej jakości, a jednak się zaskoczyłem, szczególnie po ujrzeniu takich screenów jak ten w nagłówku tego artykułu. Nawet, że tytuł jest nieskończony i w wersji Alphha.
Outland 17 jest grą RPG w wersji taktycznej, której fabuła obraca się wokół rewolucji USA. My, wraz z growymi kompanami, budujemy pozaziemskie kolonie w nadziei na spłatę długów u korporacji. Warunki pracy jednak i inne niewygody doprowadzają do buntu kolonistów i próby zrzucenia kajdanów.
Człowiek imieniem Martin Wallace, mieszkaniec Ludzkiej Republiki Ziemskiej (po angielsku People`s Republic of Earth) po usłyszeniu informacji o zamieszkach i fałszywych raportów rządu, postanawia na własną rękę dowiedzieć się prawdy odnośnie tego, co dzieje się na innych planetach układu słonecznego.
W trakcie gry dołączają do nas nowi kompani, których dobór ma wpływ na ostateczny koniec rewolucji, każdy towarzysz też odblokowuje nowe misje, rodzaje podejść do nich i nowe ścieżki zwyciężenia w Rewolucji. Od tego, w jaki sposób gramy, zależy rozwój naszych podopiecznych. Jeden może ostrzeliwać snajperskimi strzałami przeciwników, inny biegać ze szpadą przed frontowym wojskiem przeciwnika – to, co postać będzie robić, to zostanie jej wynagrodzone expem.
Gra daje też użytkownikowi możliwość całkowitej modyfikacji druzyny, od wyposażenia, przez dodatki, na wyglądzie kończąc. Broń będzie mogła być ulepszana o nowe moduły, a amunicja wzmacniana.
W kwestii gameplay`u, na starcie mamy do czynienia z menu podobnym do tego, co widzimy w Dawn of War II. Kilka zakładek, a na głównym ekranie mapa wszechświata z planetami do wyboru, na której mamy do wypełnienia różne misje. Przed wyruszeniem mamy możliwość zapoznać się z fabułą i dobrać swój zespół. Samo sedno rozgrywki to poruszanie się po liniowej – dosłownie – mapie, podzielonej na segmenty, na których przesuwamy swoją linię frontu, zabijając kolejnych, "czerwonych" przeciwników wyposażonych w broń palną. Należy dobrze dobrać taktykę, wykorzystywać osłony i jak najszybciej eliminować dalekozasięgowych przeciwników. Wygrana gwarantuje zdobycie planety i pozwala na dalsze wykonywanie zadań.
Obecnie alpha gry dostępna jest do pobrania w serwisie ModDB, na Maca i Windowsa: