Ulotki reklamowe – popularne narzędzie marketingowe

Skrzynki pocztowe w blokach uginają się pod ciężarem kolorowych karteczek, wkładanych tam przez młodych ludzi, zatrudnionych do roznoszenia ulotek. Na głównych ulicach większych miast można spotkać ubranych charakterystycznie pracowników, zachęcających do skorzystania z oferty banku, szkoły językowej czy restauracji. Wszechobecne ulotki czasami irytują, ale jednocześnie doskonale spełniają swoją funkcję – przyciągają uwagę klientów do prezentowanej oferty.

Duże zainteresowanie ulotkami

Ulotka jest fizycznym, namacalnym sposobem zachęcenia klienta do skorzystania z oferty danej firmy. Wielu klientów woli korzystać z takich papierowych folderów, niż odszukać interesujące ich informacje w Internecie (szczególnie starsi ludzie preferują taki sposób informowania o ofercie i promocjach). Z tego powodu firmy inwestują spore nakłady finansowe z zaprojektowanie, opracowanie graficzne i wydrukowanie ogromnej liczby ulotek reklamowych i promocyjnych, które następnie wylądują w dłoniach potencjalnych konsumentów. Wspólna praca specjalistów do spraw marketingu i grafików komputerowych skutkuje powstaniem informacji ofertowej, która przykuwa uwagę, zapada w pamięć i przyciąga klientów do reklamowanej firmy.

Emocjonalna odpowiedź konsumentów

Mówi się, że każde uczucie jest lepsze od obojętności. Firmy reklamujące swoje oferty i usługi za pomocą ulotek reklamowych wzięły sobie tę mądrość do serca. Konsumenci zewsząd są bombardowani reklamami, promocjami i ofertami specjalnymi w Internecie, w radiu i telewizji, w środkach komunikacji miejskiej, a za pomocą ulotek – również w domach. Jednak nawet w przypadku, kiedy pierwszym odczuciem klienta na widok kolejnego folderu reklamowego w skrzynce pocztowej będzie irytacja, marketing osiągnie swój zamierzony cel: rozbudzi w konsumencie zainteresowanie ofertą i nawet zniechęcony klient ulotkę przejrzy i może znajdzie w niej coś interesującego.. Oferty reklamowe są przygotowywane w taki sposób, aby znalazło się w nich coś dla każdej grupy wiekowej, każdej płci i każdej klasy społecznej.

Nie takie złe ulotki, jak je malują

Wiele sklepów, restauracji , punktów usługowych czy szkół językowych wydaje swoje ulotki reklamowe regularnie i, coraz częściej, w postaci złożonych gazetek, zawierających ciekawe artykuły, kolorowe zdjęcia i zachęcające promocje, wyczekiwane przez konsumentów. Takie darmowe gazetki, pełne nowości i interesujących informacji spotykają się z dużo cieplejszym przyjęciem, niż pojedyncze, kolorowe karteczki, rozdawane na ulicach. Od czasu do czasu zdarzają się akcje prowadzone przez firmy, które zlecają zebranie odzewu od swoich klientów, w jaki sposób dowiedzieli się o promocji lub co sądzą o nowych ulotkach wprowadzonych na rynek. Duży odzew klientów przekłada się na ciągłe, ogromne zapotrzebowanie firm na druk dużych nakładów ulotek reklamowych. Coraz lepsze podejście marketingowe tych samych firm skutkuje dużo cieplejszym przyjęciem ulotek przez konsumentów. Z tego powodu jest to przez cały czas popularne, skuteczne narzędzie reklamowe, z którego chętnie korzystają usługodawcy i sprzedawcy.

Artykuł powstał dzięki współpracy z Drukarnią Ksero A0, oferującą wydruk wielu formatów ulotek reklamowych.

Leave a Comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

*
*